Prawa pacjenta i inne informacje
Pełnomocnik Dyrektora Szpitala Kopernika w Łodzi ds. Praw Pacjenta i Komunikacji Społecznej
mgr Dominika Gajewska
ul. Paderewskiego 13
tel.: 42 689 59 25
PRZEWODNIK DLA PACJENTÓW został przygotowany w celu zapewnienia pełnej informacji o organizacji i zasadach panujących w naszym Szpitalu.
OPIEKA DUSZPASTERSKA
Szpital zapewnia Pacjentom możliwość realizacji potrzeb religijnych i opiekę duszpasterską sprawowaną przez duchownego wyznawanej przez siebie religii.
- Dla Pacjentów wyznania dominującego tj. rzymskokatolickiego udostępniona jest Kaplica Szpitalna (Budynek Główny – wysoki parter). Msze Święte odprawiane są zgodnie z porządkiem umieszczonym na drzwiach Kaplicy.
- Na życzenie Pacjenta oraz za zgodą pozostałych chorych przebywających na tej samej sali, możliwa jest wspólna modlitwa na sali chorych. Kontakt do Księdza Kapelana Szpitala: tel. 504 599 221, e-mail: juliuszlason@gmail.com
- Pacjenci innych wyznań mają możliwość kontaktu ze wskazanym przez siebie duchownym. Wykaz danych kontaktowych z duchownymi mniejszości wyznaniowych znajduje się w każdym oddziale i jest udostępniany przez personel pielęgniarski na życzenie Pacjenta lub jego bliskich.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA – pełny wykaz praw i obowiązków Pacjenta w systemie ochrony zdrowia.
KOMUNIKATY DLA PACJENTA – m.in. ubezpieczenie oraz uprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
PRAWO DO SKARGI
W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu, Pacjent ma prawo złożyć skargę do:
- Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Dyrektora,
- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,
- Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa,
- Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta i Komunikacji Społecznej,
- Ordynatora/Kierownika Oddziału,
- Lekarza prowadzącego,
- Pielęgniarki oddziałowej.
Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki, Pacjent może złożyć skargę do:
- Organu Założycielskiego Szpitala,
- Narodowego Funduszu Zdrowia,
- Okręgowej Izby Lekarskiej,
- Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Rzecznika Praw Pacjenta przy Ministrze Zdrowia w Warszawie.
Rzecznik Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 190 590 (czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu)
tel.: 22 532 82 50
faks: 22 532 82 30
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl